HUG in Uganda: 2019

01 200pxb02 knuffel 200pxbDe laatste dag van onze werkweek.
Toch een ander gevoel en zeker ook een andere start want er waren nog rugzakjes en we hadden besloten om deze op de “Hope of destiny nursery” uit te delen.

Een arm en klein kleuterschooltje waar we vorige week donderdag ook poetsles hebben gegeven.

En wat waren de kinderen blij en verrast met dit onverwachte cadeau!

03 teamfoto 300pxbH04 blije mensen 200pxbierna zijn we allemaal met een blij gevoel doorgereden naar onze werkplek. Daar aangekomen hebben we eerst de groepsfoto gemaakt. En aansluitend kregen alle kinderen die elke ochtend de kerk voor ons schoon hadden gemaakt een pen als dank.

05 met kindje 200pxbDe ochtend vloog om en zelfs het feit dat de stroom op was, we nieuwe gekocht hebben en dit na 5 minuten uitviel omdat de stroom vanuit de centrale afgesloten werd... Kon ons niet meer raken... de generator werd aangezet en we konden door...
Gelukkig was na een half uurtje de stroom weer terug waardoor we toch weer iets meer licht hadden...toch net iets prettiger werken.

06 lunch 200pxbIn dit geoliede team verliepen de behandelingen vandaag weer in goede sfeer en harmonie. Waarbij soms multitasken er bij hoort. (Foto5) Om 2 uur waren alle mensen behandeld en was de deur dicht. We hebben toen in de kerk gegeten omdat het buiten een beetje regende.

07 auto 200pxb08 op dak auto 200pxbNadat alle spullen schoongemaakt, geteld en opgeruimd waren konden alle kisten weer in de pick-up geladen worden.

Dat was nog best een gepuzzel maar uiteindelijk zat alles erin en de generator er bovenop

Terug in ons Guesthouse kregen we een heerlijke BBQ aangeboden door de eigenaar als dank voor al onze werkzaamheden.

09 samen eten 300pxbTot slot kunnen we vol trots zeggen dat we weer heel veel mensen met kiespijn hebben kunnen helpen.
We hebben 715 mensen behandeld en daarbij zijn 887 tanden/kiezen getrokken, 95 vullingen gemaakt, 40 gebitsreinigingen uitgevoerd , 10 poets instructies gegeven en nog 19 fluoride behandelingen gedaan.
Moe maar voldaan hebben we hiermee de werkzaamheden afgerond.

Zaterdag vertrekken Lucy en Lis op rondreis. Berinde gaat terug naar Kampala waar ze nog een maandje zal blijven. De rest gaat door naar Entebbe. Margrieta en Paul vertrekken zondag daarvandaan om op Safari te gaan. Inge, Caroline en Nathan hebben zondag een rustdag en gaan maandag nog op reis en tot slot vliegen Anouk, Monique en Thérèse vanavond terug naar Nederland.

Dank aan iedereen/het super team in Uganda voor het harde werken en de liefde voor ons mooie vak. Dank ook aan alle lieve familie en vrienden voor het lezen van de verslagen over onze avonturen en de support aan ons en Stichting Help UGanda (HUG).