HUG in Uganda: 2013

2018 mobiele unit bedankt

Al vroeg gingen onze wekkertjes en om half 9 draaide Jimmy de bus de sloppenwijk Polota in. Dani en Ina werden afgezet bij Kakira Highschool om daar de laatste klassen van een les mondverzorging te voorzien, begeleidt door een prachtige papieren powerpoint-presentatie die Ina zelf heeft vervaardigd.

Wij reden langs de gevangenis waar de gevangenen in dezelfde kleur shirtjes als wij hun dagen slijten....

De kleuters van de St. Stephen (360 stuks) waren ons 1e doel, waarna de kinderen van het moslimschooltje en de Mount Araratschool aan de beurt kwamen. Bijtijds waren we klaar en bezochten we de nieuwbouw van de Mount Ararat, welke mede door een aantal lieve gulle donateurs tot stand komt.

goed poetsen.goed poetsen.St. Stephen PS.St. Stephen PS.

We waren wederom niet tevreden met de voortgang. Jimmy gaat zich er nu mee bemoeien, want hij heeft veel inzicht. Gedurende de tijd die we nog hier zijn moet de bouw afkomen en opzichter Jimmy zal daar nauw op betrokken zijn.

Mt. Ararat met het P.I. team.Mt. Ararat met het P.I. team.

Mt. Ararat.Mt. Ararat.nieuwbouw Mt. Ararat.nieuwbouw Mt. Ararat.

Omdat stichting HUG een aantal jaren geleden de nieuwbouw en de inrichting van de kraamkliniek voor haar rekening heeft genomen liet ik de groep dit gebouw en haar kamers zien. Het had niet meer die allure die het had na oplevering...... maar goed! In het aangrenzende ziekenhuis was een man van rond de 40 jaar stervende aan aids. Dit greep ons allen zeer aan.

Tijd om even tot onszelf te komen. In de tuin van Kakira Guesthouse aten we een heerlijke indiase maaltijd en konden we even alles evalueren wat er deze ochtend op ons netvlies was gekomen.