Met een vroege start zaten de eerste diehards om 7 uur aan het ontbijt. Stichting Help Uganda (HUG) heeft het kindertehuis KAYDA een keuken gedoneerd. KAYDA doet goed werk voor de bij hun verblijvende straatkinderen in Kampala en wij promoten dat ieder jaar met een kleine gift, ondanks dat het geen vast project van HUG is. Nu hebben zij een buitenverblijf, in de vorm van een boerderij, op het platteland. Ze houden hier kippen en wat koeien en leren de kinderen hiervoor te zorgen. Stichting HUG was gevraagd vandaag deze keuken officieel te openen.

De keuken krijgt nog een extra dweilbeurt.De keuken krijgt nog een extra dweilbeurt.

Voorbereiding openen van de neuwe keuken.Voorbereiding openen van de neuwe keuken.De grote Maribu op haar nest.De grote Maribu op haar nest.

De boerderij van KAYDA.De boerderij van KAYDA.Aankoop van de kippen en de haan.Aankoop van de kippen en de haan.

Blij met de pannen.Blij met de pannen.Ron overhandigt de kippen en de haan.Ron overhandigt de kippen en de haan.

Onderweg kochten we 3 kippen en een haan (wat in Uganda als teken van vriendschap wordt gezien), tevens waren er een paar pannen aangeschaft. De Hollandse vlaggetjes werden voor de keukendeur gespannen en na een toespraak werd de opening naar de keuken vrijgemaakt en de cadeaus overhandigd. Blijdschap alom!

Het nieuwste kindje Rosa bij Noah's Ark.Het nieuwste kindje Rosa bij Noah's Ark.

De rest van de groep kwam om half 11 de oprijlaan van het kindertehuis Noah's Ark oprijden en gezamenlijk dronken we koffie. Na een poosje namen we afscheid van Piet en Pita, de pappa en mamma van alllllllllllle kinderen.
We vulden deze laatste volledige dag in Uganda in met een gezellige lunch bij Nando's, shopten voor het thuisfront wat cadeautjes bij elkaar en aten een verrukkelijke maaltijd bij het Indiase restaurant Kana Kazaana.
Jimmy en Fred, onze chauffeurs, brachten ons vervolgens veilig naar het Airport Guesthouse in Entebbe, vlakbij de luchthaven. Nederland komt steeds dichterbij. Om 11 uur zochten we onze bedden op, deze laatste nacht in Uganda.