Huisdieren zoals wij die in de westerse wereld houden, kennen ze in Uganda niet. Er lopen genoeg straathonden en -katten rond, maar die leven van de vuilnis. Dat er geen huisdieren zijn durven we niet te beweren, sterker nog: sinds vannacht weten we het zeker.

GeschrokkenWe liggen met 3 meiden op 1 kamer, mooi gelegen aan de tuin van het guesthouse. Twee van ons werden wakker omdat de ander met een grote zaklamp de kamer rondscheen; wat bleek ze hoorde geschuifel en geritsel. Na lang nachtelijk onderzoek werd de boosdoener gevonden: een grote, enge rat! Hij verdween onder de deur door, waar we snel een mat voorrolden. Lekker weer terug naar bed, om even later weer opgewekt te worden, want het vieze beest was terug. We hebben zijn toegangsweg niet gevonden en Yvette heeft een erg slechte nacht gehad vanwege het geritsel, vaak vlak bij haar bed of misschien ook wel zo nu en dan erin...?

Na deze vaak onderbroken nacht stapten we enigszins groggy in de bus. Het werk riep, dus geen excuus. De patiënten stonden ons al op te wachten en we gingen snel aan de slag. 2 Korte en 1 iets langere pauze later konden we om 5 uur vaststellen dat we 305 patiënten en 398 extracties hebben gezien en verricht. We konden onszelf weer een schouderklopje geven.

Levensmiddelenkraampje.Levensmiddelenkraampje.Jong en oud mogen een cadeautje na een tandheelkundige behandeling.Jong en oud mogen een cadeautje na een tandheelkundige behandeling.