Om half 7 gingen de wekkertjes af en vernamen we dat de Poetsinstructie-meiden gelukkig goed aangekomen waren in Nederland.
Na het ontbijt voegde Jennie zich bij de groep en ging het met 2 volgepakte bussen richting Polota, waar de kerk met bezemen en dweilen bewerkt werd. Ieder nam een taak op zich en alras was de kerk omgetoverd tot een (bijna) volwaardige tandartsen-praktijk.

De kerk wordt gepoetst.De kerk wordt gepoetst.Jennie en Vincent maken het instrumentarium schoon.Jennie en Vincent maken het instrumentarium schoon.

Werken op de kansel.Werken op de kansel.

De eerste patiënten kwamen binnendruppelen en binnen no time wist de hele sloppenwijk dat er leuke cadeautjes verkrijgbaar waren als je 'effe' naar de tandarts ging, dus..... er stonden op een gegeven moment zo'n 100 mensen achter in de kerk. Een deel van dit aanbod had geen gaatjes en kwamen louter voor een cadeautje, helaas: no pain, no gain!

Leo en Maria.Leo en Maria.Marlène en Marjan.Marlène en Marjan.

Tijdens de lunchpauzes genoten we een heerlijke lunch én een optreden van de kinderen van de St. Stephenschool met zang, trommel en dans. Aan het einde van de dag konden we onszelf opvegen, maar met een voldaan gevoel hebben we vastgesteld dat er bij 195 patiënten 263 extracties zijn verricht.

Esther en Martin.Esther en Martin.