Jimmy startte om 8 uur de motor van de bus. Een beetje bedroefd waren we allemaal wel, want afscheid van het Poetsinstructieteam naderde nu wel erg snel. Het aapje Wimeti had zich goed gekweten van zijn beschermende taak.
Om 10 uur reden we de poort in van Noah's Ark waar de meiden nog even konden genieten van een kop koffie bij Piet en Pita en alle kinderhandjes die hen toegestoken werden.
En toen was het zover: afscheid met warme omhelzingen, dikke kussen en hier een daar een traantje dat weggepinkt werd. Daar gingen mijn meiden, wat hebben ze het GEWELDIG gedaan! Jimmy en Vincent zetten hen af bij het Airport Guesthouse in Entebbe, waar ze de dag gezellig zouden doorbrengen met mogelijk een bezoekje aan de prachtige Botanische Tuin aan het Lake Victoria.

Jimmy, Vincent en Fred de chauffeur van de 2e bus kwamen met de nieuwe groep (5 tandartsen en 5 tandartsassistenten) eindelijk om half 4 bij Noah's Ark aan. Een gezellige lunch op het terras van een van de kleine estates met thee en een echte Ugandese rollegs, zorgde ervoor dat we weer helemaal bijgepraat waren en het volgende avontuur kon worden gestart.

Na de rit naar Jinja (door de suikerrietvelden en theeplantages) met aansluitend een heerlijke maaltijd in de grote tuin van het Guesthouse 2Friends, was het Tandheelkundig Team geïnstalleerd. Op een paar diehards na zocht ieder zijn kamer rond half 11 op en was Klaas Vaak onze vriend.