De groep werd uigebreid met 2 gasten: onze vrijwilligster Jenny en haar Ugandese vriend Job. Iedereen schoof een bil op en gezamenlijk draaiden we de sloppenwijk Masese in. Na lang zoeken vonden we de Masese Co Primary School (basisschool) boven op de berg, met rondom de povere hutjes en schamel geklede kindjes.
Het Rode Kruis had hier afspraken gemaakt opdat we vandaag hier onze wagen, volgeladen met tandenborstels/tandpasta's en onze poetsinstructies, kwijt konden. We hebben ons, naar nu bleek, onterecht verlaten op hen, want ....., de school was vrij! Tja, dan sta je daar met het hele team en al je goede bedoelingen. This is Africa .....!

De hoofdonderwijzeres was er gelukkig wel met een paar van haar leerkrachten. Eén van de teachers sprong in Jimmy's bus (nog meer opschuiven) en bracht ons naar diverse punten waar we handen schudden met hoofden van de community, die middels onze Announcements, de bevolking op de hoogte gaan brengen van de komst van de tandartsen. Tevens deden we 2 radiostations aan die 3x in 4 dagen (1 dag van te voren) rond gaan roepen dat er gratis tandartshulp verkrijgbaar is in de school op de berg op 19, 20 en 22 oktober a.s.
We namen de teacher mee naar Jinja waar we in de supermarkt schoonmaakmiddelen als dweilen, zeep, emmer en schrobber kochten om het lokaal te poetsen voor de bewuste dagen van onze behandelingen. Het is voor Nederlandse begrippen niet te bevatten dat een school geen geld heeft voor schoonmaakmiddelen.

Achter op de boda-boda.Achter op de boda-boda.Ina met tandenbortsels in het haar...Ina met tandenbortsels in het haar...

Daarna waren we verplicht vrij en konden gaan lunchen. Op de boda-boda (brommertaxi) gingen we met z'n vijven op twee brommers al zingend terug naar het Guesthouse!