De dames stonden op hun vrije dag weer om 8.15 uur klaar en togen naar het centrum waar schriftjes, pennen, letter- en cijferposters voor een piepklein schooltje aan de andere kant van Jinja werden gekocht.
Irma wist de weg en dirigeerde Jimmy de Nijl over en ja, aan het einde van dit pad daar zou het schooltje zijn. Twee uur liepen de dames door de bush en hun uithoudingsvermogen werd beloond: het schooltje in een kerkje waarin geen ramen of deuren zitten!

Hier hebben zij de meegebrachte spullen en de HUG-tandenborstels en -tandpasta's afgegeven en daar de juf en de kleine leerlingen erg blij mee gemaakt. In hun vrije tijd hebben de diehards ook het poetslied nog 3x gezongen tot grote blijdschap van de juf die het lied graag met de kindjes wil blijven zingen.

Nadien bracht Jimmy hen via een prachtige weg met bananenplantages naar de mooie waterval: the Kalagala
Falls. Op het terras van ons Guesthouse 2Friends genoten we samen van een drankje en evalueerden we deze geweldige dag.

Zwaan kleef aan...Zwaan kleef aan...