Om 7 uur gingen onze wekkertjes meedogenloos af. Om half 9 reden we de afslag van Polota in en zagen we de apen dartelen langs de suikerrietvelden, weer zo'n prachtig fotomoment.
De kinderen van de St. Theresaschool gilden het uit bij het zien van onze bus en de hoofdonderwijzer en zijn team omhelsden ons ter verwelkoming. Margriet vroeg meteen om dansles tot grote hilariteit van de Ugandezen, die onze veel stijvere heupen maar lachwekkend vonden.

Met ons gele team gingen we snel aan de slag: 3 vrijwilligers deden de poetsinstructies in de klassen van de St. Theresaschool, terwijl de overige 3 (o.l.v. mondhygiëniste Thérèse) heel hard hun best deden de pubers van Kakira Highschool tot poetsen te bewegen. Gezamenlijk waren we rond 1 uur klaar en genoten van onze lunch in de kerk van St. Stephen (de kerk waar volgende week het tandartsteam de mensen uit deze omgeving behandelt).
's-Middags kwamen alle kids van de Madjivani basisschool aan de beurt. 1.000 Kinderen luisterden naar onze poetsinstructie en in lange rijen per klas, keurig gedisciplineerd, liepen ze langs om een tandenborstel en tandpasta in ontvangst te nemen. Gezamenlijk werd er gezongen en gepoetst, ook dat schept een band!

Na afloop vonden we het welletjes en hebben onszelf op een drankje getrakteerd op een terras in het centrum van het gezellige koloniale stadje Jinja. In het guesthouse doken we onder de douche en in de heerlijke tuin lieten we ons de maaltijd goed smaken. Al vroeg gingen de luikjes dicht.