Na een heerlijke nacht liet de traditionele pannenkoek met banaan zich goed smaken. In afwachting van Jimmy maakten we een stukje van de kerkdienst mee, die hier swingend en dansend ingeluid wordt. De kinderen amuseerden zich ondertussen met de door de vrijwilligers uitgedeelde ballonnen.

Jimmy laadde de bus vol met al onze koffers en even later reden we de poort in van het Sure Prospect Institute waar de kinderen die hier in boarding verblijven, ons al met verwachtingsvolle oogjes tegemoet kwamen. We deelden aan de ongeveer 50 kids kleertjes uit en ieder mocht een speelgoedje meenemen. Tevens lieten we de dekens en lakens, gedoneerd door het Rode Kruis Apeldoorn, achter. Als toetje kregen ze nog een ballon en wij een prachtige serenade en het gedicht van Evelyn over Discriminatie.

Nadien reden we door het moeizame verkeer van de hoofdstad Kampala, met een take-away-lunch door naar Noah's Ark. Hier waren door de mannen van Piet alle dozen met tandenborstels en tandpasta's ingeladen in de pick-up-truck, waarna het met de bus en de truck richting Jinja ging.
Erg vermoeid maar voldaan kwamen we aan na deze 1e enerverende dag en genoten in de heerlijke tuin van een super maaltijd.