De hoornachtige miereneter hield me met zijn schorre gebrul uit mijn slaap, maar ik waande me gelukkig, want er zijn vervelendere redenen waardoor je niet slapen kunt, nietwaar??
Kleine Maurice is ineens zo ziek, virusinfectie met zo'n hoge koorts dat hij gekoeld moet worden in een badje, een infuus krijgt (na 3 sneue pogingen in zijn veel te smalle armpjes werd het infuus toch maar in zijn hoofdje geprikt) en 1 op 1 verzorging behoeft, dag en nacht.

Kleine Maurice vecht voor zijn leventje...Kleine Maurice vecht voor zijn leventje...De keuken in wording van KAYDA.De keuken in wording van KAYDA.

Om 1 uur reed Vincent trots zijn auto voor en reden we naar the farm van KAYDA, het kindertehuis in de sloppen van Kampala. Zij verblijven hier tijdens de weekends en in schoolvakanties. Het houden van de veestapel en het leven op het platteland heeft dan tevens een educatief karakter. Stichting HUG heeft hier een keuken voor hen gerealiseerd. Op 23 oktober hopen we dit project officieel te kunnen openen.
Er liep een meisje rond van net 8 jaar, weggelopen van haar ouders (reden: onbekend). KAYDA gaat middels radio-uitzendingen haar ouders proberen te vinden. Of we wat kleren voor haar hebben.....