Helpt u mee?

U kunt helpen door uw gift te doneren op:

ING IBAN NL69INGB0003964041
t.n.v. Stichting Help UGanda, Twello

Let op: naam voluit geschreven

De kipspaarpot

De kip is in Uganda een teken van vriendschap.
Doneer online

U kunt ook online doneren

Via Creditkaart, Rabobank Direct Betalen, Wallie of via een machtiging.

Bijvoorbeeld: als u via Rabobank Direct Betalen heeft gedoneerd, komt er op uw bankafschrift "Stichting GeefGratis" te staan. U weet dan dat uw donatie aan het desbetreffende goede doel is afschreven van uw rekening. Het bedrag wordt door Stichting GeefGratis doorgestort naar : Stichting Help UGanda te Twello.

Stichting GeefGratis te Grave is een gratis dienst voor goede doelen.

Stichting HUG aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling

Per 1 januari 2009 is Stichting Help UGanda aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Een ANBI is een kerkelijke, levensbeschouwelijke, charitatieve, culturele, wetenschappelijke of algemeen nut beogende instelling die als zodanig door de Belastingdienst is aangewezen.

Er is een aantal fiscale voordelen aan een ANBI:

• Een ANBI hoeft geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en schenkingen die de ANBI ontvangt in het kader van het algemeen belang. Uitkeringen die een ANBI doet in het algemene belang zijn vrijgesteld voor het recht van schenking.
  • Als een instelling door de Belastingdienst is aangewezen als een ANBI, kan een donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels).

Fiscaal nr 8135 29 979, dossiernr 68 180