Tandartsenpraktijk Noah's Ark: 2018

01 thomas 200pzbThomasVanochtend had het team net mooi de kamer in gereedheid gebracht toen Thomas op de deur van de praktijk klopte. Thomas is een jongen die door het sloppenwijkproject in Busaana een half jaar geleden was gezien. Hij had een verkleurde voortand en met de middelen die de tandartspraktijk van Noah’s Ark heeft, kunnen ze zijn voortand bleken zodat hij weer dezelfde kleur krijgt als de rest.
Thomas had ook een vriend meegenomen met een flink stuk van een voortand af. Dus deze konden ze ook direct repareren.

02 Mariska maakt tijd om te troosten 200pzbMariska maakt tijd om te troostenNet toen ze hiermee klaar waren kwamen een aantal 4e klassers aan voor controle en behandeling. Zodoende waren de behandelkamer en de stoel op de veranda weer druk bezet.
De 4e klassers zijn nu ook allemaal behandeld. Alleen de 5e en 6e klassers moeten nu nog behandeld worden. Die zijn morgen aan de beurt!

In de middag was het de beurt aan de stafleden. Stafleden met pijn werden eerst buiten op de veranda gezien en eventueel verdoofd. Daarna konden ze naar binnen voor de verdere behandeling. Het team raakt, onder deze zo andere omstandigheden dan thuis in Nederland, ook hier goed op elkaar ingespeeld!

Het goot van de regen dus er is weer voldoende water voorradig!

Na schooltijd worden sommige kinderen uit de village opgehaald door de boda-boda (brommertaxi)

09 Koeien lopen op het terrein van NA los 200pzbKoeien lopen op het terrein van NA los10 feest 200pzbHet feestHet team had gehoord dat er in de avond een kerkdienst zou zijn. Ze konden het natuurlijk niet laten daar een kijken te nemen. Wat een zang en dans! Na een welkomstwoord door een dominee (?) kwam de band het podium op en ging het los! Iedereen stond op en danste, klapte en zong mee met de band.