Tandartsenpraktijk Noah's Ark: 2018

Arjen Gelders 250pxhArjen Gelders

Arjen Gelders is in 1987 afgestudeerd aan de rijksuniversiteit van Groningen.
Vanaf 1987 is hij werkzaam als algemeen practicus in de eigen praktijk in Twello.
De gedachte om ontwikkelingswerk te gaan doen en eens buiten de gebaande paden te gaan, was al langer aanwezig maar het kwam er nooit echt van.
Mede door het enthousiasme van de teamleden gaat het nu echt gebeuren.
Om dit, met je eigen teamleden te kunnen doen lijkt hem echt geweldig.

Annouck 250pxhTandarts Anouck Wiggers-den Ambtman

Anouck is in 2012 afgestudeerd als tandarts. Sindsdien heeft zij in verschillende praktijken gewerkt.
Zij was net thuis van haar huwelijksreis door Afrika, toen ze gebeld werd met het aanbod om weer terug te gaan naar dit prachtige continent. Over zo’n aanbod hoefde zij niet lang na te denken. Vooral omdat Anouck al sinds de studie graag ontwikkelingswerk wil doen. Dit wordt haar eerste uitzending en ze heeft er veel zin in om samen met Arjen, Sigrid en Mariska te helpen in de tandheelkundige kliniek van het kindertehuis Noah’s Ark!

Kevin Herbert KiberuTandarts Kevin Herbert Kiberu

In 2013 heeft Kevin zijn diploma Public Health Officer-Dentistry behaald.
Sindsdien heeft hij gewerkt voor Rotary Uganda, Rotary International en Hope Smiles International. Tevens heeft hij voor Stichting Help UGanda (HUG) al eerder in Polota, alsook in de tandheelkundige kliniek van het kindertehuis Noah's Ark, gewerkt. We zijn heel blij dat Kevin ook dit jaar weer met ons mee kan werken!

Sigrid van Milligen 250pxh

Mondhygiëniste Sigrid van Milligen

Sigrid van Milligen, mondhygiëniste en is 28 jaar. Is sinds 2011 werkzaam als mondhygiëniste bij Tandartspraktijk de Gelder in Twello. Het is haar eerste keer naar Noah`s Ark om daar met een tandheelkundig team te werken. Na haar studie was het haar wens om haar beroep te kunnen uitoefenen in een 3de wereldland. Het lijkt haar erg mooi om een bijdrage te kunnen leveren aan een goede mondgezondheid voor de kinderen en volwassenen van Noah`s Ark. Het zal een leerzame, onvergetelijke en bijzondere ervaring worden waar ze zelf erg veel van kan leren. Daarom kijkt ze er erg naar uit om mee te mogen als vrijwilliger voor de Stichting Help Uganda.

Mariska van Bolhuis 250pxhTandartsassistente Mariska van Bolhuis

Mariska van Bolhuis, tandarts/preventie assistente, 34 jaar en moeder van 3 zonen. Ze is 9 jaar werkzaam in Twello bij tandartspraktijk de Gelder. Het vrijwilligerswerk in het buitenland begon steeds meer te kriebelen en in maart 2018 is het dan zover! Met mijn grote moederhart zal ik mij helemaal thuis voelen tussen al die kindjes! Ik hoop een grote bijdrage te kunnen leveren aan al die mensen die onze tandheelkundige hulp zo hard nodig hebben en ben dankbaar om naar Uganda toe te kunnen!