Tandarts Berthelle Passchier
berthelle kleinBerthelle zegt: “Het is prachtig om op een bijzondere plek te werken elders in de wereld en samen met assistenten, leerkrachten in korte tijd zoveel mogelijk pijn te kunnen verhelpen en samen te werken om monden gezond te maken.”
In het verleden heeft zij een aantal keer in Kenia en in 2013 en 2014 in Noah’s Ark gewerkt.
De uitdaging kennen zij: in 2 weken 550 kinderen zien en behandelen, instructie geven in elke klas.
De voldoening kennen zij ook: blije kinderen, gezonde monden en weten, dat er in Noah’s Ark regelmatig tandheelkundige hulp is en blijvend aan de motivatie wordt gewerkt!
Na 30 jaar algemene tandheelkunde is Berthelle nu werkzaam bij CBT Zuid-Holland in Noordwijk en Leiderdorp. De meest patiënten hebben een verstandelijke beperking, diversiteit is er ook met dementie, fysieke handicaps, angst, etc.

Zij vindt:”Elk mens is uniek en het is zo mooi om zoveel kinderen en volwassenen te mogen ontmoeten en met een geweldig team een bijdrage te mogen leveren aan wel-zijn!”

Kevin Herbert KiberuTandarts Kevin Herbert Kiberu

In 2013 heeft Kevin zijn diploma Public Health Officer-Dentistry behaald.
Sindsdien heeft hij gewerkt voor Rotary Uganda, Rotary International en Hope Smiles International. Tevens heeft hij voor Stichting Help UGanda (HUG) al eerder in Polota, alsook in de tandheelkundige kliniek van het kindertehuis Noah's Ark, gewerkt. We zijn heel blij dat Kevin ook dit jaar weer met ons mee kan werken! Hij helpt ons van 1 oktober tot 7 oktober a.s. in de Tandartspraktijk van Noah's Ark.

Marianne DikkersTandartsassistente Marianne Dikkers
Marianne Dikkers, tandarts-assistente is 52 jaar en moeder van twee jongens van 19 en 16 jaar.
Ze werkt als tandartsassistente bij Mondzorg Rolde.
Een aantal jaar geleden is Marianne voor het eerst namens stichting HUG bij Noah's Ark geweest.
Toen is zij helemaal enthousiast geworden en is dan ook erg blij dat ze zich voor de vijfde keer nuttig mag maken in de tandartspraktijk van Noah's Ark.
Marianne verheugt zich op het weerzien van alle mensen die haar erg dierbaar zijn geworden.

Claudia MulderTandartsassistente Claudia Mulder
Claudia Mulder, tandarts-assistente zal in oktober voor de 3e keer naar Noah's Ark gaan om daar met het tandheelkundig team te werken. Al een aantal jaren werkt ze met Marianne in dezelfde praktijk: Mondzorg te Rolde. Zelf is ze moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 26, 24 en 21 jaar, dus vandaar dat ze nu in de gelegenheid is om dit werk te kunnen doen. Claudia kijkt er naar uit om alle kinderen weer terug te kunnen zien en te bekijken hoe het nu, een jaar later, met ze gaat.