2017-oktober

de behandeling van de cystes 200pxhIeder half jaar is stichting Help UGanda (HUG) voornemens een tandarts en een tandartsassistente uit te zenden naar dit prachtige projekt met haar eigen medische- en tandheelkundige kliniek.

Heeft u interesse om hier als tandarts en assistente(s) ook een keer uw kwaliteiten in Uganda aan te bieden om daar te helpen?
Vul dan het aanmeldingsformulier in.

Het Tandheelkundige Team voor Noah's Ark vertrekt in oktober 2017 om in de tandheelkundige praktijk van Noah's Ark alle kinderen te screenen en te behandelen.
Tevens kan het personeel en de mensen uit de villages ook voor hun pijnklachten bij hen terecht.

Vacatures:

Stichting Help UGanda (HUG) is voor haar jaarlijkse werkweken in oktober 2017 op zoek naar een Tandarts m/v
Klik hier voor de vacature: Tandarts
En tevens zoeken wij voor deze werkweken ook een Tandarts-assistente
Klik hier voor de vacature: Tandarts-assistente

Het team en verslagen van hun werk op Noah's Ark

Van 1 t/m 14 oktober 2017 is er een tandheelkundig team actief in het Tandheelkundig centrum van Noah's Ark.
Hieronder vindt u (vanaf 1 oktober) de verslagen van de dagen dat zij op Noah's Ark hebben gewerkt.
Het meest recente verslag staat bovenaan.
Onder de verslagen vindt u het team dat deze periode op Noah's Ark is aan het werk is.
.
Tandarts Berthelle Passchier
berthelle kleinBerthelle zegt: “Het is prachtig om op een bijzondere plek te werken elders in de wereld en samen met assistenten, leerkrachten in korte tijd zoveel mogelijk pijn te kunnen verhelpen en samen te werken om monden gezond te maken.”
In het verleden heeft zij een aantal keer in Kenia en in 2013 en 2014 in Noah’s Ark gewerkt.
De uitdaging kennen zij: in 2 weken 550 kinderen zien en behandelen, instructie geven in elke klas.
De voldoening kennen zij ook: blije kinderen, gezonde monden en weten, dat er in Noah’s Ark regelmatig tandheelkundige hulp is en blijvend aan de motivatie wordt gewerkt!
Na 30 jaar algemene tandheelkunde is Berthelle nu werkzaam bij CBT Zuid-Holland in Noordwijk en Leiderdorp. De meest patiënten hebben een verstandelijke beperking, diversiteit is er ook met dementie, fysieke handicaps, angst, etc.

Zij vindt:”Elk mens is uniek en het is zo mooi om zoveel kinderen en volwassenen te mogen ontmoeten en met een geweldig team een bijdrage te mogen leveren aan wel-zijn!”

Kevin Herbert KiberuTandarts Kevin Herbert Kiberu

In 2013 heeft Kevin zijn diploma Public Health Officer-Dentistry behaald.
Sindsdien heeft hij gewerkt voor Rotary Uganda, Rotary International en Hope Smiles International. Tevens heeft hij voor Stichting Help UGanda (HUG) al eerder in Polota, alsook in de tandheelkundige kliniek van het kindertehuis Noah's Ark, gewerkt. We zijn heel blij dat Kevin ook dit jaar weer met ons mee kan werken! Hij helpt ons van 1 oktober tot 7 oktober a.s. in de Tandartspraktijk van Noah's Ark.

Marianne DikkersTandartsassistente Marianne Dikkers
Marianne Dikkers, tandarts-assistente is 52 jaar en moeder van twee jongens van 19 en 16 jaar.
Ze werkt als tandartsassistente bij Mondzorg Rolde.
Een aantal jaar geleden is Marianne voor het eerst namens stichting HUG bij Noah's Ark geweest.
Toen is zij helemaal enthousiast geworden en is dan ook erg blij dat ze zich voor de vijfde keer nuttig mag maken in de tandartspraktijk van Noah's Ark.
Marianne verheugt zich op het weerzien van alle mensen die haar erg dierbaar zijn geworden.

Claudia MulderTandartsassistente Claudia Mulder
Claudia Mulder, tandarts-assistente zal in oktober voor de 3e keer naar Noah's Ark gaan om daar met het tandheelkundig team te werken. Al een aantal jaren werkt ze met Marianne in dezelfde praktijk: Mondzorg te Rolde. Zelf is ze moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 26, 24 en 21 jaar, dus vandaar dat ze nu in de gelegenheid is om dit werk te kunnen doen. Claudia kijkt er naar uit om alle kinderen weer terug te kunnen zien en te bekijken hoe het nu, een jaar later, met ze gaat.