2017-maart

de behandeling van de cystes 200pxhIeder half jaar is stichting Help UGanda (HUG) voornemens een tandarts en een tandartsassistente uit te zenden naar dit prachtige projekt met haar eigen medische- en tandheelkundige kliniek.

Heeft u interesse om hier als tandarts en assistente(s) ook een keer uw kwaliteiten in Uganda aan te bieden om daar te helpen?
Vul dan het aanmeldingsformulier in.

Het Tandheelkundige Team voor Noah's Ark vertrekt in oktober 2017 om in de tandheelkundige praktijk van Noah's Ark alle kinderen te screenen en te behandelen.
Tevens kan het personeel en de mensen uit de villages ook voor hun pijnklachten bij hen terecht.

Vacatures:

Stichting Help UGanda (HUG) is voor haar jaarlijkse werkweken in oktober 2017 op zoek naar een Tandarts m/v
Klik hier voor de vacature: Tandarts
En tevens zoeken wij voor deze werkweken ook een Tandarts-assistente
Klik hier voor de vacature: Tandarts-assistente

Het team en verslagen van hun werk op Noah's Ark

Van 20 maart t/m 31 maart 2017 is er een tandheelkundig team actief in het Tandheelkundig centrum van Noah's Ark.
Hieronder vindt u de verslagen van de dagen dat zij op Noah's Ark hebben gewerkt.
Het meest recente verslag staat bovenaan.
Onder de verslagen vindt u het team dat deze periode op Noah's Ark is aan het werk is.

.
ina weer thuis kleinIna is weer thuis!Onze kanjer Ina Gortemaker is weer terug in Nederland!
DANK voor het geweldige werk dat je in de tandheelkundige kliniek van Noah's Ark hebt geleverd Ina!!

.
afscheid van piet en pita kleinAfscheid van Piet en PitaVandaag heeft Ina haar koffer gepakt, is ze bij Piet en Pita afscheid gaan nemen en heeft Jimmy haar naar het Airport Guesthouse in Entebbe gebracht.

In de mooie, stille tuin van het guesthouse heeft ze genoten van de rust na twee volle weken van heel hard werken. Ze kent de manager en de personeelsleden van de 5 eerdere uitzendingen naar Uganda via stichting Help UGanda (HUG). Altijd goed voor een warme ontvangst en blije gezichten!

luchthaven entebbe kleinLuchthaven Entebbe
Na een heerlijke maaltijd hebben ze haar naar de luchthaven gebracht, waar ze om half 12 (Nederlandse tijd) het luchtruim koos.

.
Op deze heerlijke vrije zondag rustte Ina lekker uit.

Ze heeft de praktijk nog verder opgeruimd en schoongemaakt en zich heerlijk met de kindertjes bezig gehouden.
Ze is met haar tweeling naar de kerk gegaan en met 7 kids in haar huisje kaas en fruit gegeten.

kerk kleinIn de kerk met hun 3tjesonderweg naar huisje kleinOnderweg naar Ina's huisje

Hoe heerlijk is dat als je nooit kaas gegeten hebt?

kaas eten kleinKaas eten; heerlijk smullenfruit eten kleinFruit eten met zn allen

Samen met de 2 jongens heeft ze nog 1x het zondag-avondmaal (frietjes en een worstje) gegeten en met hun 3tjes gezellig met Roelof (haar man in Nederland) een video-call gehad.
(ook weer zó nieuw voor ze).

Nadien was het bedtijd voor de boys. Al een klein beetje afscheid genomen van hun lieve sponsor-mamma (wanneer zien ze elkaar weer???) ..... ☹

Vanavond heeft Ina de administratie afgerond en nu is ze klaar voor vertrek.
Nog 1 nachtje slapen!

.
Ina had vandaag een vrije dag. Chauffeur Jimmy kwam haar en de sponsor-tweeling Zeke en Theodor ophalen bij Noah's Ark. De jongetjes waren voor deze gelegenheid door hun aunty extra mooi aangekleed.

Samen pikten zij Kevin in Mukono op en reden naar Jinja (de basis van waaruit we werken in het andere tandheelkundige - sloppenwijk -projekt, waar Ina ook al 5x haar bijdrage aan geleverd heeft). De jongetjes keken onderweg hun ogen uit. Dit Uganda kenden zij nog niet. Al die kleine winkeltjes, waar vnl buiten de spullen van eigenaar gewisseld worden van kippen tot doodskisten en alles daar tussenin. Voor de 1e keer zagen ze ook Lake Victoria en de bekende brug over de Nijl.

groep kleinKevin, Grace, Zeke, vrouw van Grace, Ina met Einstein en Theodor

In Jinja woont tandarts Grace met zijn vrouw en hun zoontje Einstein.
Een hartelijk weerzien volgde.

blij met auto kleinBlij met hun nieuwe autoSamen togen ze het gezellige stadje in, waar de jongetjes van Ina een auto uit mochten zoeken.

Hun geweldige dag werd afgesloten met een heerlijk etentje met z'n allen!

smullen van feestmal kleinSmullen van het feestmaal

De jongens moesten om 6 uur thuis zijn en daar zorgde Ina voor, want even daarvoor reed Jimmy de poort van hun veilige thuisbasis in.

Wat een super dag heeft Ina hen bezorgd!
Dankjewel lieve Ina!

.

Vanochtend is er begonnen met de kleintjes van de nursery; weer van die kleine dappere schatjes die zich makkelijk lieten behandelen.
Ina's sponsor-kindje Zeke heeft een prachtige voortand gekregen, die hij de rest van de dag trots aan ieder heeft getoond.

troosten 3 jarige kleinDriejarige wordt getroostzekes kapotte voortand kleinZeke's kapotte voortandjezekes voortand gerepareerd kleinGerepareerd!

Met de lunch diende deze jongen zich aan voor behandeling of nieuwsgierigheid?? (foto aapje)
Deze jongeman is vakkundig op de foto gezet maar toen gesommeerd te vertrekken.
Hij was vast verliefd op Loeky Clarence, de tandarts-leeuw, maar daar was nu even geen tijd voor.

aapje voor controle kleinAapje komt voor controleina=assisteert kleinIna assisteert zelf ook nog evenallerlaatste patient kleinDe allerlaatste patiënte

Vanmiddag zijn er de hoogst noodzakelijke verrichtingen gedaan. De pubers van de secundairy school zorg(d)en voor het meeste werk.
Veertig (!) patiënten heeft Kevin in 1 middag behandeld. Geweldig geassisteerd door 4 assistentes: 2 binnen en 2 om de kinderen te halen en te brengen, zodat de wachtkamer nooit leeg was en Kevin steeds door kon werken.
Ina handelde de administratie af en assisteerde ook nog even aan de stoel.

Het afscheid viel zwaar. Het team was zó op elkaar ingespeeld en blij met elkaar.

Ina had voor alle 4 de assistentes een stel afrikaanse slippers en kreeg als dank een mooie bloem voor in haar haar en van (assistent) Charles een mooie ketting.

charles gaf ina ketting kleinDit is Charles die Ina de mooie ketting gafbloem voor ina kleinBloem voor Ina

Half 6 ging de deur toch echt dicht.
Ina heeft de laden allemaal schoongemaakt en loopt nog een keer binnen om de autoclaaf te legen en te kijken of alles ok is.

Wat rest is een verslag maken en de voorraad opnemen.
Daar heeft ze nog 2 dagen voor.

slippers voor de meiden kleinSlippers voor de meidengouden team kleinHet gouden team

Wat een GEWELDIG TEAM!!! DANK aan INA, KEVIN en de 4 assistentes: SHEILA, PATRICIA, MARGRET, IRENE en eerder deze week CHARLES en BOAZ.

Stichting HUG is zó trots op jullie! Wat een kanjers!!
Ontroerend hoe goed jullie deze klus geklaard hebben met Ina als the leading lady.

.

Net als iedere ochtend werd ook vandaag de hele praktijk, voor aanvang van de behandelingen, grondig gepoetst.
De 1e patiënt gaf al meteen een hoopvolle start van de dag: een 3 jarig peutertje die zich zonder verdoving liet behandelen zonder een kik te geven.
Ook het gebit van dr. Tamar werd weer ok bevonden.

praktijk poetsen kleinIedere morgen wordt de praktijk flink gepoetst.behandeling met verdoving kleinBehandeling 3-jarige zonder verdovingdr tamar controle kleinDr. Tamar kwam voor een controle

De ochtend werd gevuld met 6 controles, 15 vullingen en 6 extracties met flinke ontstekingen (zie foto).
Uiteindelijk 1 kindje niet kunnen behandelen, omdat ze té bang was.

ontsteking kleinOntstekingrustmomentje kleinEven in een rustmomentje met een dappere peuter

De middag was bestemd voor leerlingen van de senior-school, die van de villages komen. Deze kinderen hebben ernstige caviteiten.
Eén leerling had een zgn lingua geografica (landkaarttong), waar de artsen van het medisch centrum zelfs even hun spreekuur voor in de steek lieten.
Uiteindelijk 10 restauraties gedaan en 3 pijnklachten behandeld.

landschapstong kleinLingua geografica (landkaarttong)blij met tanden zonder gaatjes kleinBlij met zijn gave tanden zonder gaatjes

trays voor morgen kleinTrays voor morgenspelletjes op telefoon kleinSpelletjes op Ina's telefoonIJverige Sheila (13 jaar) heeft alle instrumenten gewassen en gesorteerd, terwijl haar leeftijdgenootje Margret de behandeltrays voor morgen klaarmaakt.

Als de 'assistentes/en' even moeten wachten tijdens een behandeling mogen ze op Ina's telefoon spelletjes spelen. Hoe leuk is dat voor deze kinderen die geen mobieltje hebben?!

.
Ina heeft haar tempo buiten de tandartskamer vandaag flink aan moeten passen. Het was erg heet in Uganda.
De patiënten kwamen ook al sloffend richting de praktijk. Niemand had haast vandaag!
De ventilatoren maakten overuren maar deden hun werk geweldig, evenals de rest van de apparatuur.

ina helpt angstig kindje kleinIna geeft uitleg over haar behandeling aan een angstig kleutertjeina helpt angstig kindje 2 kleinDaarna liet hij zich rustig behandelen

kevin in de middag kleinKevin in de middagurenvolgende patient kleinVolgende patiëntVanochtend was Ina alleen en omdat ze een aantekening kindertandheelkunde heeft, heeft ze samen met een assistente (van 13 jaar!!), alleen gewerkt.
Ze heeft in deze warme ochtenduren toch nog 8 kleuters en 5 stafleden (waaronder de vrijwilligerscoördinator Daniël) behandeld.

In de 3 uur die Kevin vanmiddag nog vulde zijn er nog 10 restauraties gedaan.

Alom tevreden patiënten en een prima dag, ondanks de hitte!

.
Vandaag was alles anders / beter!
Alle apparatuur deed het, geen kapotte slangen, goede motivatie bij het team en daarom: er tegen aan!!
Ina betitelde deze dag als 'TOP-dag!' Ze hebben van vanochtend 8 uur tot vanmiddag 5 uur alleen maar behandelingen gedaan.

Het team begon met een chirurgische extractie van de 38, want deze lag dwars. Na een half uur werd de kies op de tray begroet.
reparatie va de 33 kleinReparatie van de 33 (frontelement)reparatie klaar kleinKlaar en prachtig!

Alle behandelingen verliepen erg soepel op 1 kindje na uit de 1e klas van de lagere school. Een kind vanuit de village. Toen Kevin haar moeder erbij geroepen had ging de behandeling goed.
Ook een patiënt die de slappe lach kreeg omdat hij de boor vond kriebelen in zijn mond. Het hele team lag in een deuk.

angstig patientje kleinAngstig patiëntjegigel patientje kleinGiegel-patiënt

papa piet kleinPappa PietDe assistentes, die vandaag niet in de praktijk hoefden te helpen, hebben de baby-class kinderen een poetsinstructie gegeven. Ze namen hun taak erg serieus en leerden de 3-jarigen goed poetsen.
Pappa Piet had ook een behandeling nodig, dus hij moest er ook aan geloven.

Met alle lof voor dit top-team!

Na deze geweldige maar ook vermoeiende dag genoot Ina van haar avondmaal: pannekoeken stond op het menu. Er waren er 2 voor ieder, wat betekent dat ze alleen al voor de kinderen er 350 x 2 is 700 gebakken hebben plus het personeel, dus zo'n kleine 1000 pannekoeken. Wat een giga klus voor het keukenpersoneel!

1000 pannenkoeken bakken klein1000 pannenkoeken bakkenpannenkoeken bakken kleinPannenkoeken bakken

agenda kleinVolle agendaHopelijk slaapt het team goed, want de komende dagen staan volledig vol gepland

.

slangreparatie kleinSlangreparatieslangreaparatie 2 kleinWat een pech had ons Tandheelkundig Team!
Ook vandaag ging de slang weer stuk.

De monteur kreeg opdracht om met een slang van bepaalde maat te komen, maar na een uur kwam hij met de verkeerde slang.
Ina heeft een boda-boda (brommertaxi) voor hem geregeld om helemaal (door de regen) naar het hoofdkantoor in Kampala te gaan.

Na de middag kwam hij terug en werd de nieuwe slang aangesloten. Dat ging niet makkelijk:
Piet kwam er zelfs bij en met man en macht lukte het uiteindelijk de slang aan te sluiten.

poetsles kevin kleinPoetsles van Kevinkebin en klas kleinKevin voor de klasklas kleinAssistenten slapen

Kevin maakte zich verdienstelijk door alle overgebleven klassen van een poetsinstruktie te voorzien.

De assistentes vielen in slaap en Ina heeft de volledige administratie bijgewerkt.

Uiteindelijk kon er vandaag nog 1 controle (bij Piet) en 1 behandeling (bij een leerling) uitgevoerd worden.

Ons aller hoop is op morgen gericht.

.
Ina had vandaag toch echt en eindelijk een vrije dag.

Vanochtend heeft ze koffie gedronken bij Pita en kleine Bernice (het vondelingetje in oktober waar het toenmalige team getuige van was) bewonderd.

Daarna heeft ze de babies geknuffeld, altijd blij met warme aandacht en een zachte liefdevolle arm.

pieta met bernicev kleinPita met Berniceknuffelen met babies kleinKnuffelen met de babieskerkdienst bij na kleinKerkdienst bij Noah's Ark

Om 2 uur woonde Ina de wekelijkse kerkdienst in de mooie, grote kerk van Noah's Ark bij.

Een lange zit, maar zeer de moeite waard om te zien hoe de kinderen hun bijdragen geven in woord, dans en zang.

Daarna sprong ze achterop een boda-boda (bromfietstaxi) en goed geïnstrueerd om veilig en langsaam te rijden bracht de chauffeur haar naar het mooie en schone ingerichte huis van tandarts Kevin en zijn vriendin Daisy.

kevin daisy kleinKevin en Daisythuis bij kevin kleinThuis bij Kevinmaaltijd kleinDe heerlijke maaltijd bij Kevin
Ze hadden een heerlijke, gezonde maaltijd voor Ina bereid. Ze hebben er samen van gesmuld.

Een beetje blij was ze wel toen ze weer veilig voet had gezet op de NA-bodem. De weg is smal door de afkalving onder invloed van het regenwater en de slechte conditie van het asfalt. De enorme trucs die op weg zijn naar Kenia of vise versa rijden erg hard en sparen geen mensenleven, ook die van een msungu niet.

Achter op zo'n brommer ben je dan kwetsbaar.

Maar haar familie en vrienden kunnen weer opgelucht adem halen. Ze is weer veilig terug in haar huisje en komt de komende week het terrein van Noah's Ark niet af.

Er wachten veel tandheelkundige behandelingen bij de schoolgaande kinderen.

Nu eerst lekker slapen: welterusten lieve, dappere Ina!!

.
Ina is in de ochtenduren even naar het dorp gereden met onze chauffeur Jimmy. Haar sponsor-tweeling Zeke en Theodore mocht mee en werd verwend met een ritje in de auto en allerlei lekkers.

ina kinderen kleinIna en de tweelingtweeling in auto 1 kleinZeketweeling in auto 2 kleinTheodore

Ons geweldig team Ina en Kevin ging 's middags op hun vrije dag de werknemers van Noah's Ark behandelen.
Hoe geweldig is dit??!! Ze hadden 10 behandelingen achter de rug en toen....

re[paratie kapotte slang kleinReparatie van de kapotte slangre[paratie kapotte slang 2 kleinJan en Kevin repareren de slangHelaas net als in oktober jl. was vandaag de slang van de unit stuk. Dit keer de slang van de unit naar de hoekstukken (dit voor de kenners). Deze slangen drogen gemakkelijk uit als ze een half jaar niet gebruikt worden.

Jan Alblas, een technische vrijwilliger van Noah's Ark, werd op zijn wandeling richting Mukono snel opgepikt en heeft de hele middag samen met Kevin zitten sleutelen om de kapotte slang te repareren.
Jan gaat er voor zorgen dat dit soort slangen op voorraad zijn.

Dank aan Jan, Ina en Kevin voor al het extra werk op hun vrije dag!

.
het hele team kleinHet volledige tandheelkundige teamIna is zeer tevreden over de afgelopen week.
De tandartsen, de 'assistenten', de behandelingen, de apparatuur, de sfeer: alles was perfect.
De controles zijn afgerond, de poetsinstructies zijn gegeven dus wat rest zijn de behandelingen en dat zijn er best veel.

Helaas heeft ze afscheid moeten nemen van Boaz want met maar 1 tandheelkundige unit kun je maar met 1 tandarts werken.

Kortom: week 1 is meer dan geslaagd!

stukje van voortand kleinStukje van voortand afgerepareerd kleinGerepareerd

Ina Boaz Kevin kleinIna, Boaz en Kevinkevin poetsles kleinKevin geeft poetsleschauffeur jimmy in stoel kleinChauffeur Jimmy in de stoel

kevin controleert op kleuterschool kleinKevin deed ook vandaag nog controles onder het rieten dak van de kleuterschoolVandaag was er een stroomstoring bij Noah's Ark.

Er moesten nog een aantal kinderen gecontroleerd worden, dus het team stond niet 'stroomloos'.
Tegen de tijd dat de generator aangesloten was was de stroom terug en kon er weer naar hartelust geboord worden.

Ina was vanavond uitgenodigd op de Afrikaanse avond. In de tuin bij Piet en Pita werd er Afrikaans gedanst en - gegeten.
Uitleg over de cultuur en gewoonten in Afrika en meer in het bijzonder Uganda, werd gegeven door Daniël, de vrijwilliger-coördinator.

Ze heeft genoten en even heerlijk met andere vrijwilligers kunnen praten over ieders reden en doel van hun verblijf.

Ze hoeven nog maar een paar controles en dan gaan ze verder met de lange lijst van behandelingen. Om met Ina's woorden te spreken: 'We gaan als een speer!'

kevin met blije kleuters kleinKevin samen met een aantal blije kleutertjesZe is zó trots op haar 'mannen', maar ook over de 4 'assistentes' raakt ze niet uitgepraat.

Kortom: alles gaat naar wens onder haar bezielende enthousiaste, fantastische en betrokken leiding!

.
Ina en haar team hadden weer een super leuke dag.
Alle controles bij p3, p2, p1, baby class 1 en 2 zijn gedaan.
Met de behandelingen loopt het ook prima: S1, S2, p7,p6,p5, zijn afgehandeld.

controles 3 kleinIna doet de controle op de verandacontroles kleinDe kleuters worden gecontroleerdcontroles 4 kleinKevin doet dat in de kleuterschool

behandeling buiten kleinblije patienten kleinBlije puberscontroles 2 klein
Kortom: weer een geweldige dag waarin veel gedaan en afgestreept is..
.
Vandaag mochten 4 kinderen van S1 (senior 1) helpen.

Buiten behandelen kleinLeerlingen van S1 helpen goed en graag klein

De serieuze hulp, met aandacht en precisie, waren voor de trotse juf Ina ontroerend om te zien. De 2 kanjers, de tandartsen Kevin en Boaz, werken aan 1 stuk door, zonder koffie- of thee pauze. Tussen de middag bakken ze ook nog lief een eitje voor hun 3tjes en gaan ze na een uurtje weer met volle energie aan de slag.

Behandeling 2 kleinBehandeling 3 kleinIna en tandarts klein

De middelbare school is afbehandeld en P7 is gecontroleerd.

Compliment van Ina aan de aunties en leiding van Noah's Ark. Deze aunties verdienen een dikke duim voor het zo goed laten poetsen van de kinderen die intern zijn. Geen van deze kinderen heeft een caviteit (tot nu toe), terwijl de kinderen die buiten de poort wonen vaak meerdere gaatjes hebben.

Gaatje 2 kleinGaatje 3 kleinEindresultaat klein

's-Avonds is Ina moe van de warmte en de hoeveelheid werk maar tevens oh zo voldaan en trots over al die mooie momenten die iedere dag langs komen.

Wat zijn we trots op haar hoe ze alles regelt en vlotjes laat verlopen!
.
Ina had wat opstartproblemen met het röntgen-apparaat. Na het contact met Arend van den Akker was ook dit probleem opgelost.

De 1e klas van de middelbare school (Senior 1) is in zijn geheel gecontroleerd en behandeld.

Ina heeft heel voortvarend 4 pubers aan het werk gezet. De 13-jarigen vinden het geweldig om binnen in de tandartskamer de instrumenten aan te geven en de afzuiger in de mond van de patiënt te houden en om buiten op de veranda bij de controles de caviteiten van de patiënt op te schrijven en de sondes en spiegels aan te geven en schoon te maken.

Ina zelf was allround en overal verantwoordelijk. Ook voor het invoeren in de computer.

Voor ons is het belangrijk dat het allemaal goed gaat zonder technische, emotionele of lichamelijke hindernissen.
/
Om half 12 reed Stephen, de chauffeur van Noah's Ark, al de poort in van het guesthouse. Met hem werd er eerst een wisselkantoor en de supermarkt bezocht voordat de 1,5 uur durende reis werd aangevangen.

Bij Noah's Ark werd ze verwelkomd door Pita (Piet heeft helaas weer malaria) en héél veel kinderen, die haar al goed kennen. Ook de tweeling Theodore en Zeke, die Ina en haar man Roelof sponsoren, kwamen haar begroeten met een big hug.

Nadat ze haar spullen geïnstalleerd had in haar huisje kreeg ze een kop heerlijke (Hollandse) koffie bij Pita op het terras en kreeg daar de sleutel van de tandartskamer.

Een paar uur later was de tandartskamer weer brandschoon, waren de stoel en unit okee bevonden, was de computer opgestart en werkte het programma Exquise.

Kortom: de praktijk was klaar om morgen de eerste patiënten te ontvangen.

Terug bij haar huisje zorgden een paar lieve kinderen dat Ina een bord eten kreeg en kon ze even genieten van de ondergaande zon op haar terrasje.

Al snel besloot ze dat ze vanavond bijtijds haar luikjes dicht zou doen. Een uitnodiging voor de verjaardag van een kind heeft ze daarom maar afgeslagen.

Het is erg warm en benauwd in Uganda, dus we wensen Ina toe dat ze een goede nacht zal hebben aan de start van haar 2 werkweken.

Veel succes kanjer!
.
2017 03 18 Ina komt aan op Entebbe en wordt door Vincent opgehaaldIna komt aan op Entebbe en wordt door Vincent opgehaaldVandaag werd Ina door haar man op Schiphol afgezet en ging zij met 2 koffers van elk 23 kg en een volle cabinekoffer de douane door.

Stichting HUG is erg trots op haar, want in tegenstelling tot alle vorige uitzendingen gaat Ina nu alleen naar Uganda om daar in 2 weken samen met de Ugandese tandartsen Kevin en Boaz alle 300 kinderen van het kindertehuis Noah's Ark te screenen, zonodig te behandelen en van een poetsinstruktie te voorzien. Zij heeft daar de eindverantwoordelijkheid over.

Ina had een goede reis en werd door onze trouwe Vincent opgehaald en naar het Airport Guesthouse in Entebbe gebracht. Ze kennen stichting HUG en haar vrijwilligers goed en hadden Ina verwend door haar lief te verwelkomen en haar een mega groot bed te geven.

Ina Gortemaker van Echten Tandartsassistente  Ina Gortemaker-van Echten
Ina is sinds 1977 werkzaam als tandartsassistente en doorgegroeid naar preventie-assistente, paro-preventieassistente en heeft in 2013 haar opleiding voor tandheelkundige behandelingen bij kinderen afgerond.
Zij heeft haar werkzaamheden verricht in heel veel praktijken, met verschillende werkvelden en wisselende taken en functies.
Ina werkt nog steeds elke dag met veel enthousiasme. Voor de 6e keer mee naar Uganda is echt geweldig! Zij kijkt er enorm naar uit weer mee te mogen als vrijwilliger met de hulpverleningsorganisatie Stichting HUG, deze keer in het kindertehuis Noah's Ark.
Met de aantekening kindertandheelkunde in de pocket zal zij daar heel veel kinderen en ook volwassenen haar hulp kunnen aanbieden.

Kevin Herbert KiberuTandarts Kevin Herbert Kiberu
Nadat Kevin in 2013 zijn diploma Public Health Officer-Dentistry heeft behaald heeft hij ervaring opgedaan als tandarts-vrijwilliger voor Rotary Uganda en Rotary International van 2012 tot heden in afgelegen gebieden.
Tevens heeft hij hulp geboden bij de organisatie: Hope Smiles International (2014-2015) Hij werkte daar als tandarts en zijn taken waren: diagnostisering, behandelplannen maken en tandheelkundige hulp bieden, waaronder prothesen afdrukken en maken, poetsinstrukties en tandheelkundige hygiëne instrueren.
In 2013 en 2014 heeft Kevin voor de organisatie Kyetume Community Based Healthcare Programm dezelfde taken als hierboven uitgevoerd.

In 2016 heeft hij voor onze stichting in de sloppenwijk Polota geweldig werk geleverd.

BoazTandarts Boaz Jardel Mwezigwa
In 2007 haalde Boaz zijn diploma in de Public Health Dentistry.
Hij heeft sindsdien gewerkt voor lokale publieke - en privé projekten in de tandheelkunde.
In 2015 heeft hij voor onze stichting het tandheelkundig team in de sloppenwijk Polota ondersteund.
Boaz vindt het belangrijk de arme en onbevoorrechte mensen van hun kiespijn te helpen.
Hij verheugt zich de kinderen van het kindertehuis Noah's Ark op hoog tandheelkundig niveau te mogen behandelen.