Vraag & Aanbod

O P R O E P

Tandartsen die 1 keer per jaar met of zonder hun assistente een week (of langer) in de Tandartsenpraktijk van Noah's Ark (zie pagina Noah's Ark) de kinderen, het personeel en de bewoners van de omliggende dorpen willen helpen hun tandheelkundige problemen op te lossen, kunnen zich melden via onze contactpagina.

Voor ons project in Uganda vragen wij u om:
Borstprotheses
Prothese-bh's

Kunt u ons hieraan helpen, neem dan contact met ons op.

Wie wil er voor onze leprazieken in Uganda 2 weken (of meer) een verschil maken? Voor de leprazieken rijgen de dagen zich aaneen met wachten op de dood. Door hun ziekte krijgen ze geen aandacht meer van hun familie en vrienden. In Uganda is men (onterecht) bang dat men nog geïnfecteerd kan raken, terwijl deze mensen al -in de meeste gevallen meer dan 20 jaar- gezond verklaard zijn. Helaas heeft de ziekte voordien hun ledematen ernstig aangetast, waardoor ze vaak zwaar invalide zijn.

Wij zoeken voor deze zeer dankbare klus:

• boven 25 jaar
  • met een opleiding tot verzorgende/verpleegkundige
  • met de mogelijkheid hun reis en verblijf zelf te financieren
  • die aan de rand van Lake Victoria willen genieten van de schoonheid van dit 3e wereldland
  • die hun mooie beroep uit willen oefenen bij en voor deze groep vergeten mensen

Geïnteresseerd? Vragen?
We nodigen je graag uit om naar onze contactpagina te gaan en een e-mail te versturen of telefonisch je vragen bij ons neer te leggen.

De invalideschool Sure Prospect Institute in Kajansi Uganda is op zoek naar een fysiotherapeut (m/v). De taken liggen voornamelijk op het gebied van het vergroten van de motoriek en het inzichtelijk maken van de invalide kinderen.

We vragen hiervoor:

• kandidaten met het diploma Fysiotherapeut
  • 25 jaar en ouder
  • in staat om reis en verblijf zelf te bekostigen
  • 2 weken of langer

Wij bieden:

• bemiddeling in woonruimte en financiering van benodigde fysiotherapeutische middelen
  • een geweldige kans om in een 3e wereldland de ervaringen binnen je vakgebied uit te breiden
  • een kijkje in dit prachtige land op de Evenaar

Serieuze kandidaten kunnen contact opnemen via onze contactpagina.

Ons project Sure Prospect Institute is een school voor valide- en invalide kinderen. Door haar uitbreiding is er een grote behoefte ontstaan aan goede leerkrachten voor het vak Sport en Spel.

We zijn daarom op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die:

• 25 jaar of ouder zijn
  • 3 maanden of langer in een prachtig 3e wereldland willen verblijven
  • de sportopleiding doen of hebben genoten
  • de reis- en verblijfkosten zelf kunnen bekostigen (voor goedkope huisvesting bemiddelen wij graag)

Meer informatie? Neem per e-mail contact op met Wilma den Breejen-Buhrs (voorzitter).

Voor de kinderen van de Invalidenschool SPI zijn we op zoek naar poppen (met of zonder haar).
En voor de kinderen in de sloppenwijken willen we graag pluche knuffelbeesten.

Tevens zijn wij op zoek naar poppenkleertjes voor grote en kleine poppen.

Wilt u eens op zolder of iets dergelijks kijken of u de kinderen in Uganda kunt helpen?
Neem contact op met Wilma den Breejen-Buhrs.

BreienBij Noah's Ark wordt er door de meisjes van rond de 10 jaar op dit moment naarstig gebreid en gehaakt.
Wie heeft er nog wol en/of haakgaren liggen?

Neem contact op met Wilma den Breejen-Buhrs.

Stichting HUG heeft behoefte aan onderstaande babyspullen:

• babyluiers (stoffen)
  • strikslips
  • babykleertjes van maat 56 t/m maat 80
  • babysokjes
  • babyschoentjes

Graag schoon en heel. Neem contact op met Wilma den Breejen-Buhrs.

Bij Albert Heijn en de Plusmarkt in Zeewolde en bij Supermarkt Emté/Golff in Bathmen staat een Goede Doelendoos. Hierin kan uw bon van de lege-flessen-automaat gedoneerd worden t.b.v. Stichting HUG. Wij kunnen met iedere gedoneerde euro helpen!
Zie ook pagina Goede Doelendozen.

Indien u als leerkracht of vrijwilliger verbonden bent aan een lagere of middelbare school dan is het onderstaande wellicht een leuke suggestie.

Graag bieden wij de mogelijkheid om ons in te huren voor een voordracht over Afrika. Kosteloos, alleen tegen betaling van reiskosten.
Wij hebben zowel beeldmateriaal als Afrikaans kinderspeelgoed en kunnen goed inzichtelijk maken hoe een kind in Afrika, cq Uganda leeft en speelt. Wij hebben op zowel lagere als middelbare scholen ervaring opgedaan en bieden u graag wat suggesties aan t.b.v. bijvoorbeeld een Afrika-project of hoe kinderen leven in derde-wereldlanden

Meerdere malen mochten we ons verhaal vertellen in een kerkdienst. We konden met fotomateriaal aantonen dat het er werkelijk toe doet dat we onze handen in Uganda uit de mouwen steken, dat we binnen het kader van het delen van onze rijkdom, zowel materieel als immaterieel heel veel voor de arme en zieke medemens kunnen betekenen.

Tevens mochten we presentaties verzorgen in banken, bibliotheken, restaurants (zelfs met Kerstmis), radioprogramma's en ter ondersteuning van manifestaties.