Mobiele unit voor Polota

Lieve HUG vrienden en vriendinnen,
Stichting Help UGanda (HUG) komt al meer dan 10 jaar in de sloppenwijk Polota. In al die jaren hebben we steeds de nadruk op de preventie proberen te leggen door alle kinderen poetsinstructies en een tandenborstel/tandpasta te geven.
Daarnaast doen we pijnbestrijding. Iedereen met kiespijn kan geholpen worden. Maar ... de enige hulp die we kunnen geven is het trekken van de pijnlijke kies. Op die manier verdwijnt de pijn en kunnen de mensen weer werken en functioneren.

mobiele unit polotaAfgelopen jaar zagen we een lichte verbetering in de mondgezondheid van de mensen die bij ons kwamen voor tandheelkundige hulp. De monden worden gezonder en hierdoor ontstaat er vraag naar ander tandheelkundig handelen.... namelijk: het maken van vullingen.
Een super mooie ontwikkeling die, mede door de inzet van alle vrijwilligers de afgelopen jaren, is waar te nemen.
Maar ...de aanschaf van een mobiele unit om gaatjes te gaan vullen in de sloppenwijk is een “duur grapje”.....

Dit is de mobiele unit die we als Stichting graag zouden willen aanschaffen. Alle financiële hulp die we kunnen krijgen is hierbij nodig...

Dus...is het vakantiegeld gestort en is er nog een bijdrage zonder bestemming?

U kunt uw donatie eenvoudig en veilig hier online op onze website doen. Klik daarvoor op deze link: Donatie-formulier: Actie Mobiele unit voor Polota.

Of maak het over op NL69INGB0003964041 t.n.v Stichting Help UGanda te Twello onder vermelding van “mobiele unit”

Stichting Help UGanda (HUG) is een erkende ANBI instelling en dus is uw gift belastingtechnisch aftrekbaar.

Feestje grandioos succes!
Het feestje op 16 juni 2012 ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van Stichting Help UGanda was een grandioos succes! Ruim 120 mensen waren naar Gorssel gekomen. Vrijwilligers, donateurs, anderen die de stichting een warm hart toedragen en/of diensten verrichten, partners, het bestuur, samen hebben ze ervoor gezorgd dat het een super mooi feest is geworden.

Tien jaar Stichting Help UGanda is niet niks en voorzitter Wilma den Breejen-Buhrs opende de feestavond daarom met een fraaie speech waarin zij nog eens benadrukte wat er in de afgelopen tien jaren al is bereikt. Een hele waslijst waar je trots op kan zijn en in dat teken stond ook de speech van Wilma. Trots op wat er allemaal al is bereikt, trots op de projecten, trots op alle vrijwilligers, trots op de donateurs, trots op vele andere mensen die voor en achter de schermen meehelpen enz.

En het mag ook best een keer gezegd worden door derden: Trots zijn we ook op voorzitter Wilma die de grote stuwende kracht van de stichting is. Door haar tomeloze inzet en warmte, zowel hier in Nederland als in Uganda, wordt voor kinderen en volwassenen al 10 jaar het verschil gemaakt! Hulde!

Alle gasten worden hartelijk bedankt voor hun aanwezigheid, het meefeesten en de vele geldelijke ondersteuningen. Hieronder een collage van de vele foto's die op de feestavond zijn gemaakt.

___________________________________________________________________________

Dit jaar bestaat Stichting Help UGanda 10 jaar! Wij vinden dat als bestuur een goede reden om een bescheiden feestje te vieren. Een feestje vooral om onze vrijwilligers en donateurs en enkele anderen een keer extra te bedanken voor hun grote, onbaatzuchtige inzet en onontbeerlijke donaties in welke vorm dan ook.
Het feestje gaat gevierd worden op zaterdag 16 juni 2012 in Stayokay te Gorssel.

Van meerdere kanten zijn wij in de gelegenheid gesteld gebruik te maken van belangeloze diensten, aanzienlijke kortingen, tegemoetkomingen uit verantwoord maatschappelijk ondernemen, een ondersteunend geldbedrag en medewerking van vrijwilligers voor o.a. het maken van Afrikaanse hapjes, verzorging loterij etc. We zijn daar erg dankbaar voor.

De UITNODIGING zoals deze naar de genodigden is verzonden:
(TomTom-gebruikers: lees tip onder de uitnodiging).

Let op i.v.m. TomTom

Wilt u navigeren met de TomTom dan dient u voor de plaatsnaam niet Gorssel in te toetsen maar Kring van Dorth en verder gewoon straat en huisnummer.
U kunt ook kiezen voor de postcode plus huisnummer, gaat ook goed.

Mobiele unit voor Polota

Steun ons!

U kunt ons werk altijd steunen met een gift. Doe dit bij voorkeur via:onze donatie-pagina waar u met iDeal direct kunt overmaken.
Klik hier om online te doneren
Zelf overboeken kan ook:
ING: NL69INGB0003964041